روش صحیح کانتورینگ
روش صحیح کانتورینگ

در مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کانتورینگ چیست؟ چه فواید و چه مضرراتی دارد؟ نقش آن در زیبایی افراد به چه میزان است؟ و بسیاری از مواردی که شاید در ذهن شما ایجاد شده باشد. پس با ما همراه باشید…

کانتورینگ به منظور متعادل سازی صورت انجام می شود که به لوازم خیلی خاص احتیاج ندارند. هر چند که خیلی از برندهای بزرگ و مطرح آرایشی در حال حاظر پالت های چند رنگ و تک رنگ برای کانتور و هایلایت طراحی کردند و در بازار به فروش می رسانند ولی شما می توانید با پودرهای آرایشی، کرم و حتی مدادهای مات که یک یا دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی پوستتان هست کانتور را انجام بدید.

کانتورینگ معمولا به صورت سرد و گرم رنگ بندی شده است، که می توان از آن برای ایجاد یک یا دو سایه تیره تر و یا روشن تر از رنگ پوست در مناطق مختلف صورت مانند گونه ها، کنار بینی، حاشیه صورت، فک، نقطه T شکل (خط روی بینی و بالای ابروها) که مایلیم به شکل برجسته و یا ریز نشان داده شوند، استفاده کرد.

در واقع کانتورینگ با ایجاد خطای دید، قسمت هایی از صورت را که مد نظر ماست، برجسته (گونه ها) و یا کوچک (بینی) نشان می دهد.

روش صحیح کانتورینگ

به جهت ایجاد یک کانتورینگ بی نقص، می بایست ابتدا فرم صورت خود را بشناسید. فرم صورت در افراد متفاوت است. از این رو به گونه های مختلف فرم صورت در زیر اشاره ای خواهیم کرد:

روش صحیح کانتورینگ
روش صحیح کانتورینگ

نکات مهم در انجام کانتورینگ:

نکته ۱ – سر حد کرم پودرهای روشن تر و تیره تر را طوری در هم بیامیزید که خط جدا کننده میان آنها مشخص نباشد.

نکته ۲ – توجه داشته باشید که رنگ های روشن اجزاء صورت را بزرگتر، برجسته تر، جلو تر و بیرون زده تر جلوه می دهند. همچنین رنگهای تیره اجزاء صورت را کوچک تر، عقب تر، دور تر و نامشخص تر جلوه می دهند.

پهن تر کردن بینی باریک با کانتورینگ
دو طرف بینی را با کرم پودر روشنتر هایلایت کنید. چنانچه بینی نوک تیزی دارید  از کرم پودر با درجه رنگ تیره تر بروی نوک بینی استفاده کنید.

پنهان کردن برآمدگی روی بینی با کانتورینگ
با زدن کرم پودر تیره تر درست روی برآمدگی و هایلایت کردن  دو طرف برآمدگی  با کرم پودر روشنتر.

 صاف جلوه دادن بینی خمیده با کانتورینگ
استفاده از کرم پودر تیره تر روی قسمت برآمدگی و هایلایت کردن طرف مقابل بینی با کرم پودر روشنتر.

باریک کردن بینی پهن با بینی بلند
استفاده از کرم پودر تیره تر دو طرف بینی و هایلایت کردن خط میان بینی با کرم پودر روشنتر.

کوتاه ساختن بینی بلند با بینی بلند
با کرم پودر تیره تر نوک و بخش زیرین بینی را کانتور کنید.

 کوتاه تر جلوه دادن پیشانی بلند با کانتورینگ
از کرم پودری که ۳ درجه تیره تر از رنگ چهره تان است  در سر حد پیشانی و موی سر خود بزنید و بسمت پایین آن را پخش و درآمیزید.

بلندتر جلوه دادن پیشانی کوتاه با کانتورینگ
مانند مراحل فوق عمل کرده اما از کرم پودری که ۳ درجه روشنتر از پوست صورت تان است استفاده کنید.

روش صحیح کانتورینگ
روش صحیح کانتورینگ

امید است مطالب مطرح شده بتواند به شما در داشتن یک آرایشی بی نقص کمک کند. در صورتی که تجربه ای در این خصوص دارید در زیر همین پست و در بخش دیدگاه ها با دیگران به اشتراک بگذارید…

پخش ویدیو
پخش ویدیو