دلایل و درمان سوختگی پای کودکان
دلایل و درمان سوختگی پای کودکان

اگر پوست کودک شما در ناحیۀ زیر پوشک ملتهب و قرمز به نظر می‌رسد، این احتمال هست که دچار راش پوشک یا همان ادرار سوختگی شده باشد. ادرار سوختگی به معنای این نیست که شما پدر یا مادر سهل‌انگاری هستید‌، زیرا راش پوشک یا ادرار سوختگی یکی از شایع‌ترین عوارض استفاده از پوشک است و مواجهه با آن، به ویژه در سال اول زندگی کودک، بخشی از مراقبت کودکان است. در این مطلب می‌توانید با علائم ادرار سوختگی، دلایل ایجاد راش پوشک یا ادرار سوختگی، موارد نیازمند مراجعه به پزشک، درمان راش پوشک یا ادرار سوختگی و جلوگیری از بروز آن آشنا شوید.

علائم ادرار سوختگی

راش ناحیۀ پوشک می‌تواند خفیف به شکل چند جوش قرمز و زبر در یک ناحیۀ کوچک باشد یا گسترده‌تر شامل جوش‌های دردناک و قرمزی که به شکم و ران کودک گسترش یافته است. برخی از علائم دیگر ادرار سوختگی شامل موارد زیر است:

  • التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیۀ زیر پوشک
  • تورم پوست زیر ناحیۀ پوشک
  • گرم بودن پوست ناحیۀ زیر پوشک هنگام لمس کردن نوزاد
  • دلایل و درمان سوختگی پای کودکان

    10 روش درمان خانگی سوختگی پای نوزاد

    1. تعویض زود به زود پوشک نوزاد

    2. تعویض برند پوشک و یا مواد شوینده بهداشتی

    3. اجازه تنفس به ناحیه دچار سوختگی

    4. اطمینان حاصل کنید که پوشک اندازه درستی دارد.

    5. استغاده از دستمال مرطوب مخصوص کودکان

    6. امتحان کردن کرم و پمادهای پوشک سوختگی

    7. غذاهای جدیدی که به کودک می دهید را حذف کنید.

    8. استفاده از صابون ها و مواد شوینده غیر معطر

    9. از سایش ناحیه آسیب دیده پرهیز کنید.

    10. حمام کردن با جو دو سر را امتحان کنید.

     

     

    542443254354354

    کرم سوختگی پای نوزاد سودوکرم

    کرم سوختگی پای نوزاد سودوکرم، بهترین کرم محافظ پای بچه بوده و کرمی است که برای استفاده نیازی به تجویز پزشک ندارد. هدف اصلی تولید این کرم، رفع سوختگی جای پوشک و یا سوختگی های ناشی از استفاده طولانی مدت از پوشک و مجاورت پوست با ادرارو… است. مبدا این کرم کشور ایرلند بوده و نزدیک به ۹۰ سال است که تولید می‌شود. همچنین این کرم معجزه آسا به جز کاربرد اصلی، می‌تواند در درمان اگزما، زخم بستر، آکنه، سرما سوزک، آفتاب‌سوختگی و… موثر باشد.

    استفاده از سودوکرم حتی برای بزرگسالان که دچار ناراحتی های پوستی هستند، آفتاب سوختگی و یا سرمازدگی، پوست آن ها را دچار مشکل کرده و یا پوست بسیار حساس و خشک دارند نیز؛ توصیه می شود.

    طریقه مصرف:

    قبل از استفاده از پماد سودوکرم ناحیه مورد نظر را کاملا خشک کنید. برای استفاده از این کرم باید دست‌ها تمیز و خشک باشد و لایه‌ی نازکی از آن بر روی پوست به صورت آرام و دورانی ماساژ داده شود و تا زمان برطرف شدن ناراحتی ادامه پیدا کند. البته استفاده از آن برای اطراف چشم، دهان و بینی توصیه نمی‌شود.

    کرم سوختگی پای نوزاد سودوکرم حجم ۱۲۵ میلی لیتر